Sitten koitti torstai ja toinen työpäivä Tesanon
Papayessa. Siellä meidät otti vastaan ravintolapäällikkö Baba Y, (miten olikaan
niin ravintolan näköinen nimi?!). Työvaatteet vaihdettuamme pääsimme heti
hommiin. Meille neuvottiin alusta pitäen tilausten vastaanottaminen, tarjoilu
ja rahastaminen. Ravintolapäällikkö vei meidät myös kierrokselle ja esitteli
keittiön.
Keittiölaitteet olivat vanhoja, eivätkä automatisoituja,
oletettavasti kuitenkin hyvin asiansa ajavia. Työntekijöillä oli kaikilla
oma tehtävänsä ja nimike. Omiin työpaikkoihimme verraten työntekijöitä oli
tuplaten asiakaspaikkoihin nähden. Meillä tarjoilija hoitaa koko
asiakaspalvelutilanteet tilauksesta plokkaukseen, kun taas täällä asiaa
hoitaa parhaimmillaan 6 henkilöä. Tokihan tämä vaikuttaa myös
palkkaukseen, tarjoilija saa keskimäärin 100 euroa palkkaa
kuukaudessa. Eipä ihme että aikaa jäi jutusteluun ja lorvimiseen.
Yritimme käyttää tämänkin ajan hyödyksemme haastattelemalla salihenkilökuntaa.
Makoisa kalavarras. Annokset olivat isoja ja riisiäkin oli riittävästi ;) |
Papayen salihenkilökunta
|
Kaksi päivää kului lopulta todella nopeasti, ja yhtäkkiä jäähyväiset olivatkin jo edessä. Lämpimimmät muistot jäivät henkilökuntaa ja asiakkaita kohtaan jotka jaksoivat hymyillä meille suomalaisille lumiukoille :)
Teksti: Heidi ja Johanna (Jouhana & Heda)
Kuvat Maria Vuorma
Kuvat Maria Vuorma
Eikös tämä kuumottava rouva ollut myös Papayen henkilöstöjohtaja? Se on merkittävämpi titteli kuin omistajan vaimo.
VastaaPoista